Menu
Your Cart

Information om frakt


Information om frakt – Tedags


 


Leverans


 


Våra normala leveranstider är 1-4 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.


Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@tedags.nu.


Den fraktbolag vi samarbetar med är: Postnord.

Välj fraktalternativ Upphämtning från butik - 0kr i kassan så levererar vi gratis till dig som bor i Örnsköldsvik eller till dig som kan komma förbi och hämta på Domsjövägen 40, 89241 Domsjö eller någon annanstans i Örnsköldsvik (enligt överenskommelse).

Handla för 250 kr eller mer så bjuder vi på fraktkostnaden.

Annars använder vi oss av en fast fraktkostnad som är 50 kr + moms och skickar våra försändelser med Postnord.

Postnords villkor gäller och vi ser till att du får produkterna hemlevererade så fort som möjligt.

Postnords avisering via sms/e-post ingår i tjänsten och man får spåra sitt paket hela vägen tills det kommer fram.


 


Priser


 


I priset kan ingå fraktkostnad. Vi använder oss av en fast fraktkostnad som är 50 kr + 12% moms.


Om man handlar för mer än 250 kr/köptillfälle bjuder vi på fraktkostnaden.


Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.


 


Ångerrätt


 


Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

Vid nyttjande av din ångerrätt:


Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss info@tedags.nu. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.


Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.


Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.


På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.


 


 


 


Reklamation och klagomål


 


Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.


Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.


Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Hur går du tillväga vid reklamation?


Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@tedags.nu där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.


Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.


Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.